NL
EN
FR
Mogelijkheden

Hamann International Logistics heeft zich gespecialiseerd in internationale distributieactiviteiten, zowel import als export.
Wij verzorgen zowel groepagevervoer, transport van deelladingen, FTL-diensten als collivervoer tegen scherpe transittijden en aan een concurrentieel tarief. Onze onderneming beschikt hiervoor over een gevarieerd wagenpark.

 

Groepagevervoer: zendingen van 31 kg tot 2 ton, met een maximum volume van 8 à 10 m3 en 1,5 tot 2 laadmeter. Deze zendingen lopen steeds via een distributieplatform, zowel in het land van oorsprong als in het land van bestemming.
Top

Deelladingen: zendingen groter dan groepage, tot ca. 11 laadmeter. Deze zendingen gaan steeds rechtstreeks van A naar B.
Top

FTL: volle vrachten. Alle ladingen zwaarder dan 18 ton of meer dan 11 laadmeter. Deze zendingen gaan steeds rechtstreeks van A naar B.
Top

Collivervoer: zendingen van 1 tot 30 kg. Het betreft niet-gepalletiseerde zendingen die steeds via een distributieplatform lopen, zowel in het land van oorsprong als in het land van bestemming.
Top

Transittijden: Als basis gebruiken we hierbij de algemene transittijdenlijst. We onderscheiden drie types leveringen.

  • standaardservice: leveringen in de loop van de dag tussen 8 uur en 17 uur voor de binnenlandse distributie en voor internationale distributie wordt de algemene transittijdenlijst gehanteerd.
  • tijdsleveringen: leveringen met een tijdsbegrenzing (bv. vanaf 10 uur, in de voormiddag ...)
  • fix-leveringen: leveringen op een vast tijdstip buiten de werkuren of tijdens de werkuren met een marge die kleiner is dan twee uur. Hiervoor wordt een kleine meerprijs gerekend.

Top

Tarief: tenzij specifiek anders omschreven, worden alle tarieven opgemaakt op basis van de algemene laadmeterberekening. Voor de prijsbepaling wordt rekening gehouden met het volume, gewicht en de laadmeter. Hamann International Logistics biedt klanten een tool aan als ondersteuning voor deze berekening. Afhankelijk van het soort goederen kunnen gepersonaliseerde tarieven opgemaakt worden op basis van m³ of op basis van het werkelijke gewicht.
Top

Wagenpark: al naargelang het type goederen zet Hamann International Logistics zes soorten wagens in.

  • sprinters en bestelwagens: 2 tot 16 m3, met een draagvermogen van minder dan 3,5 ton. Deze worden ingezet bij expres- en collizendingen.
  • distributiewagens: 7,20 tot 8 m lang, met een binnenhoogte tot 2,35 m en een laadbrug met een maximum hefcapaciteit van 1.500 kg. Deze wagens worden ingezet voor nationale distributie.
  • standaardtrailers: 13,60 m met een binnenhoogte van 2,50 m tot 2,90 m. Mogelijkheid tot zeil- en kofferwagens, 80 tot 95 m3. Deze wagens worden ingezet voor het nationaal en internationaal vervoer van deelpartijen en volle vrachten. Ook trailers met een laadbrug hebben we ter beschikking.
  • megatrailers: 13,60 m, met een binnenhoogte van 3 m. De wagens zijn uitgerust met een uitschuifbaar hydraulisch dak voor het lossen en laden, 100 m3. Deze wagens worden ingezet voor het nationaal en internationaal vervoer van deelpartijen en volle vrachten.
  • vrachtwagen + aanhanger: 120 m3. Deze wagens worden gebruikt voor het vervoer van volumineuze goederen en worden ingezet voor het nationaal en internationaal vervoer van volle vrachten.

Top

WebApps
Vacatures

 

Momenteel zijn er geen vacatures, spontane sollicitaties zijn steeds welkom bij jobs@nl.hamann.be.

Benieuwd om jou te leren kennen!

Nieuws
Logistics & Distribution 3&4 okt. Brussels Expo
De medewerkers en directie van Hamann International Logistics nv nodigen u van harte uit  ... Lees meer
Milieucharter
Vorig jaar behaalde Hamann International Logistics nv voor de negende maal op rij het ... Lees meer
Verlenging van onze certificaten
Hamann International Logistics nv is trots te kunnen meedelen dat we succesvol 3... Lees meer
Werken Ring van Antwerpen (R1)
Op de Antwerpse Ring (R1), ter hoogte van Deurne, is een verzakking van het wegdek... Lees meer
Hamann East 
De opstart van onze dienstverlening naar de GOS landen en Iran en Irak ligt ondertussen... Lees meer
Impact van de aanzwellende files
Wim Libaers, CEO van Hamann International Logistics, had een dubbelgesprekt met... Lees meer
Eerste intermodaal transport naar Iran onder TIR
Zopas is voor het eerst een intermodaal transport tussen Europa en Iran onder... Lees meer
Hamann goes East
Door de uitbreiding naar de GOS-landen, alsook Iran en Irak, zal Hamann... Lees meer
GM Supplier of the Year Awards
Hamann International Logistics uit Wetteren werd bekroond... Lees meer
Verlenging contract General Motors
Hamann mag zijn contract met General Motors verlengen met 3... Lees meer